Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Nasza szkoła

Nasza szkoła

 


W SP34 DZIECI ROZWIJAJĄ ŻAGLE

 

 

Szkoła Podstawowa nr 34 w Gdyni jest placówką, która za główny cel stawia sobie indywidualny  i wszechstronny rozwój każdego ucznia. Realizację zamierzenia umożliwiają mało liczne klasy oraz kameralna, przyjazna atmosfera panująca w szkole, w której dzieci czują się swobodnie i bezpiecznie. Dbamy o atmosferę zaufania i współpracy, unikamy kar, bazując na wzmocnieniach pozytywnych i nagrodach.

Jesteśmy placówką, która - na wszystkich poziomach - zapewnia naukę w klasach integracyjnych, dzięki czemu nasza społeczność staje się bardziej wrażliwa na trudności i specjalne potrzeby dzieci.

W życie szkoły zaangażowani są wszyscy: uczniowie, rodzice i pracownicy. Zajęcia prowadzone są w odnowionych salach przez pełnych pasji nauczycieli, którzy tworzą zgrany zespół. Otwarci jesteśmy na uczniów stacjonarnych, uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także uczniów edukacji domowej. Żaden problem Państwa dziecka nie pozostanie niezauważony. Pomagamy odkrywać i rozwijać różnorodne talenty dzieci. Staramy się, aby nasi uczniowie zdobywali różnorodne doświadczenia, również takie, które znacznie wykraczają poza wiedzę książkową.

Jesteśmy „szkołą dialogu”, dlatego dużą wagę przykładamy do rozwijania współpracy z rodzicami, poprzez częste kontakty z Radą Rodziców, która inicjuje i prowadzi wiele akcji szkolnych oraz doposaża placówkę w pomoce dydaktyczne.

 
Wychodząc poza schematy, dbamy o wszechstronny rozwój dzieci:

  • organizujemy zajęcia przygotowujące uczniów do egzaminów zewnętrznych, co przekłada się na satysfakcjonujące wyniki końcowe,
  • tworzymy klasy sportowe o profilu judo, w tym jedyną taką w Polsce klasę integracyjną,
  • prowadzimy zajęcia pozalekcyjne: językowe, matematyczne, historyczne, sportowe, turystyczne, czytelnicze i inne, a uczniowie biorą udział w licznych konkursach i olimpiadach,
  • dla chętnych organizujemy zajęcia religii i/lub etyki,
  • bierzemy czynny udział i jesteśmy inicjatorami akcji charytatywnych,
  • współpracujemy ze szkołami średnimi - IIILO i VI LO, a także ze szkołami z Grecji, Francji i Rumunii w ramach unijnego programu edukacyjnego Erasmus+,
  • rozwijamy samorządność i wolontariat uczniowski,
  • inicjujemy uroczystości dla społeczności lokalnej,
  • organizujemy Międzynarodowy Turniej Judo Baltic Cup, Rodzinny Turniej Tenisa Stołowego, Wojewódzki Konkurs Fotograficzny oraz Konferencję dla Nauczycieli Wspomagających z woj. pomorskiego,
  • stymulujemy rozwój poznawczy dziecka w obszarze IQ w grupach 6/7-latków,
  • rozwijamy myślenie krytyczne jako kluczową umiejętność dorosłego życia, kompetencje miękkie oraz ćwiczymy uważność metodą Mindfulness w celu podniesienia dziecięcej koncentracji i nauki panowania nad emocjami,
  • w roku szkolnym 2019/2020 wdrożymy naukę programowania – Ozoboty oraz autorski program edukacji przyrodniczej bazujący na zasobach przyrodniczych wokół szkoły,
  • dbamy o rozwój fizyczny dzieci - prowadzimy własny Uczniowski Klub Sportowy Opty, we współpracy z Klubem Żeglarskim Arka prowadzimy szkolenie żeglarskie dla dzieci, zimą organizujemy wyjazdy narciarskie, a uczniowie klas starszych uczestniczą  w lekcjach pływania.

 

Nasza szkoła uczestniczy w programach:

  • Erasmus +,
  • „Szkoła bez przemocy”,
  • „Szkoła przyjazna środowisku”,
  • „Szklanka mleka”,
  • „Owoce i warzywa w szkole”,
  • „Otwarta szkoła”,
  • „Policyjna foczka”.

 

SP34 to placówka nowoczesna i bezpieczna:

  • dobrze wyposażone sale lekcyjne,
  • świetlica szkolna otwarta w godzinach 6.30 – 17.00, zajęcia świetlicowe prowadzone
    z uwzględnieniem podziału na grupy wiekowe,
  • smaczne, zdrowe i urozmaicone obiady gotowane w szkole,
  • plac zabaw, boiska, sala gimnastyczna, dużo zieleni wokół,
  • opieka psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna,
  • monitoring,
  • alternatywę, w postaci braku dzwonków, sygnalizujących rozpoczęcie i zakończenie lekcji, czym ograniczamy stres wynikający z hałasu, ćwiczymy punktualność i odpowiedzialność naszych podopiecznych
  • „strefy ciszy”, które pomagają dzieciom wysokowrażliwym i przebodźcowanym zrelaksować się i wypocząć
  • system korzystania z e-podręczników,
  • szafki szkolne dla uczniów.
Data dodania: 2019-10-16 13:40:17
Data edycji: 2022-03-31 12:26:04
Ilość wyświetleń: 7940
Bądź z nami:
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej