Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

mLegitymacja

Nasza Szkoła przystąpiła do programu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

mLegitymacja szkolna to bezpieczne, trudne do podrobienia narzędzie, umożliwiające weryfikację informacji, jakie obecnie znajdują się w jej papierowej wersji. Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).

mLegitymacja szkolna, identycznie jak papierowa wersja dokumentu, poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek. Uczniowie mogą z niej korzystać w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych”dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece czy zakupie biletów do kina.

Co jest w środku?

W mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w „tradycyjnych” dokumentach:

1. imię i nazwisko ucznia,

2. numer legitymacji,

3. datę wydania,

4. termin ważności,

5. status użytkownika (uczeń),

6. datę urodzenia,

7. PESEL,

8. nazwę i adres szkoły.

Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.

Ważne: mLegitymację można aktywować tylko na jednym smartfonie (ucznia lub rodzica).

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.


Co należy zrobić, aby aktywować mLegitymację?

1. Na adres: Mlegitymacje@sp34gdynia.pl należy przesłać wypełniony wniosek o wydanie mLegitymacji (skan lub zdjęcie).

2. Szkoła wygeneruje dla ucznia kod autoryzacyjny.

3. Informację o możliwości odbioru kodu autoryzacyjnego otrzymacie Państwo drogą mailową.

4. Po odbiorze kodu autoryzacyjnego należy zainstalować na smartfonie aplikację mObywatel

(do pobrania w Sklepie Play), a następnie postępować zgodnie z instrukcją dodawania

mLegitymacji do aplikacji mObywatel (tutaj).

Data dodania: 2020-09-16 22:47:41
Data edycji: 2020-09-16 22:58:33
Ilość wyświetleń: 439
Bądź z nami:
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej