Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Projekt „Dostępna Szkoła…”

Projekt: „Dostępna Szkoła - innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia ”.

 

Projekt jest realizowany w latach 2020-2023, a w jego ramach 90 szkół podstawowych - w oparciu o opracowany w ramach projektu MODEL DOSTĘPNEJ SZKOŁY - zostanie poddanych kompleksowym audytom, w wyniku których opracowane zostaną indywidualne plany poprawy dostępności (IPPD), na podstawie których samorządy otrzymają wsparcie w postaci grantów na poprawę dostępnościarchitektonicznej budynków, transportu, zakup wyposażenia i pomocy dydaktycznych oraz środki na działania mające na celu podniesienie świadomości oraz kompetencji nauczycieli i specjalistów szkolnych.

Na realizację projektu przeznaczone zostało 50 milionów złotych z programu Wiedza Edukacja Rozwój. Projekt „Dostępna szkoła” realizowany jest w ramach IV Osi Priorytetowej „Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa”, Działania 4.1 „Innowacje społeczne” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020.

 

MODEL DOSTĘPNEJ SZKOŁY

Celem wdrożenia Modelu Dostępnej Szkoły (MDS), jest poprawa dostępności szkół podstawowych poprzez eliminowanie barier w różnych obszarach: architektonicznym, technicznym, edukacyjno-społecznym, związanym z organizacją, procedurami
i zatrudnieniem oraz kompetencjami kadry.

 

W projekcie biorą udział trzy gdyńskie szkoły (w tym nasza - SP 34), które przeszły etap autodiagnozy występujących barier, a także etap audytu, pozwalający porównać zasoby i rozwiązania funkcjonujące w szkole z wymaganiami określonymi w standardach dostępności.

Data dodania: 2022-02-14 12:04:26
Data edycji: 2022-02-14 12:06:03
Ilość wyświetleń: 1693
Bądź z nami:
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej