Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Rekrutacja do szkoły podstawowej dla dzieci spoza obwodu szkoły

EKRUTACJA DZIECI DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 34 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. LEONIDA TELIGI W GDYNI 

DZIECI ZAMIESZKAŁE POZA OBWODEM SZKOŁY 

 

INFORMACJE OGÓLNE 

Zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły podstawowej mogą być przyjęte do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami 

W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny oraz lokalnych potrzeb społecznych. 

  

DZIECI PODLEGAJĄCE ZAPISOWI DO SZKOŁY 

Do klasy pierwszej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2025/2026 przyjmowane są: 

  1. dzieci 7-letnie – urodzone w 2018 r., 
  1. dzieci 6-letnie – urodzone w 2019 r. – na wniosek rodziców, jeżeli dziecko: 
  • korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej, albo 
  • posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną założoną zgodnie z art. 168 oraz zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych. 
  1. oraz dzieci, którym odroczono obowiązek szkolny. 

 

WYMAGANE DOKUMENTY 

Zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym do klasy pierwszej szkoły podstawowej dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły przyjmuje się na podstawie WNIOSKU rodziców. 

We wniosku o przyjęcie rodzice wskazują trzy wybrane szkoły według swoich preferencji  w porządku od najbardziej do najmniej preferowanej. Jeżeli rodzice wybiorą tylko jedną placówkę, zmniejszą swoje szanse na przyjęcie dziecka do klasy I w szkole podstawowej poza obwodem szkoły podstawowej, w którym dziecko mieszka. 

O przyjęciu dziecka do klasy I szkoły podstawowej nie decyduje kolejność zgłoszeń  

 

KRYTERIA REKRUTACJI DO KLASY PIERWSZEJ 

Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym  do klas I publicznych szkół podstawowych, a także klas wyższych, niż klasa I publicznych szkół i oddziałów sportowych, mistrzostwa sportowego i oddziałów dwujęzycznych, prowadzonych przez Gminę Miasta Gdyni, a także liczba punktów możliwa do uzyskania za poszczególne kryteria:  

  1. kandydat, którego rodzeństwo uczęszcza do szkoły podstawowej do której składany jest wniosek – 50 pkt.; 
  1. kandydat, który uczęszcza w bieżącym roku szkolnym do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej do której składany jest wniosek – 40 pkt.; 
  1. niepełnosprawność kandydata – 30 pkt.; 
  1. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie (oznacza to wychowanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem) – 30 pkt.; 
  1. wielodzietność rodziny kandydata (oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci) – 30 pkt, 
  1. objęcie kandydata pieczą zastępczą – 30 pkt.; 
  1. miejsce pracy co najmniej jednego z rodziców kandydata znajduje się w obwodzie szkoły podstawowej do której składany jest wniosek – 20 pkt.; 
  1. kandydat, który uczęszcza w bieżącym roku szkolnym do przedszkola położonego w obwodzie szkoły podstawowej do której składany jest wniosek – 10 pkt. 

Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia spełniania ww. kryteriów są: 

Ad. 1 oświadczenie rodzica o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do szkoły podstawowej, do której składany jest wniosek; 
Ad. 2 oświadczenie rodzica o uczęszczaniu kandydata w bieżącym roku szkolnym do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, do której składany jest wniosek; 
Ad. 3 orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jedn. Dz.U. z 2024r. poz. 44 ze zm.);; 
Ad. 4 prawomocny wyrok sądu orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu lub oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem; 
Ad. 5 oświadczenie rodzica o wychowywaniu kandydata w rodzinie wielodzietnej; 
Ad. 6 dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tekst jedn. Dz. U. z 2025r. poz. 49); 
Ad. 7 zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu albo w przypadku samozatrudnienia - aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej; 
Ad. 8 oświadczenie rodzica o uczęszczaniu kandydata w bieżącym roku szkolnym do przedszkola położonego w obwodzie szkoły podstawowej, do której składany jest wniosek. 

 

TERMINY SKŁADANIA DOKUMENTÓW 

Lp. 

Rodzaj czynności 

Terminy  

w postępowaniu rekrutacyjnym 

Terminy  

w postępowaniu uzupełniającym 

 

 

1. 

 

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym 

 

 

od 24 marca 

do 25 kwietnia 2025r. do godz. 15:00 

 

 

od 2 czerwca 

do 9 czerwca 2025 

do godz. 15:00 

 

 

2. 

 

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych  

i niezakwalifikowanych 

 

 

21 maja 2025r. 

o godz. 12:00 

 

 

16 czerwca 2025r. 

o godz. 12:00 

 

 

3. 

 

Potwierdzenie przez rodzica woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia 

 

od 21 maja 

do 26 maja 2025r. 

do godz. 15:00 

 

 

od 16 czerwca 

do 20 czerwca 2025r. do godz. 15:00 

 

 

4. 

 

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych 

 

 

27 maja 2025r. 

o godz. 12:00 

 

 

23 czerwca 2025r. 

o godz. 12:00 

 

Data dodania: 2025-02-22 13:10:13
Data edycji: 2025-02-22 13:10:49
Ilość wyświetleń: 2
Bądź z nami:
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej